Out of home is een hippe Engelse term voor buitenreclame, en betekent dus feitelijk ook adverteren in de buitenruimte. Ook de afkorting out-of-home reclame wordt regelmatig door reclamemakers gehanteerd. Out of home adverteren ziet men dagelijks op straat, in de vorm van abri, mupi, billboard en snelwegreclame in Nederland. Digital out of home is de digitale vorm van buitenreclame, zoals LCD schermen met advertenties.
Waar komt het begrip out-of-home adverteren vandaan?
Out-of-home was eigenlijk al een marketing instrument in de Romeinse tijd, en komt daar ook van origine vandaan. De laatste tijd stond vooral in teken van de doorbraak van digital out of home, ook wel de definitiebepaling DOOH genoemd. Dankzij deze innovatie van buitenreclame kan programmatic advertising worden ingezet om digital out of home reclame in te kunnen inkopen voor adverteerders.
Waarom out-of-home reclame?
Als we out of home reclame zeggen, dan hebben we het over alle mooie reclameposters, spandoeken, reclame op auto’s, lichtmasten of snelwegreclame. Door het steeds meer gebruikte internet wordt er bij reclame vaker gedacht aan online commercials en reclame pop-ups. Soms wordt out of home reclame een beetje vergeten door bedrijven. Terwijl out-of-home zeer effectief en veelzijdig is voor adverteerders.
Hoe werkt out of home?
Out of home werkt voor veel marketeers simpel. Je maakt een mooie poster campagne en zorgt voor de juiste out-of-home locaties. Het grote voordeel van dit type buitenreclame is
dat je als gebruiker van buitenreclame geen last hebt zoals online reclame. Online reclame zelfs heel vaak als super irritant gezien, omdat het maar niet stopt en op ongewenste tijden direct te zien is. Telkens een pop-up of telkens weer die vervelende video die je verplicht moet kijken. Mede om de redenen zijn er online reclame blockers gemaakt. Out of home kent deze nadelen niet, en werkt daarom simpel voor zowel adverteerder als de doelgroep.